TRZYMAJ SIĘ PONIŻSZYCH ZASAD, A ŚWIĘTA MINĄ PRZYJEMNIE I BEZ ZBĘDNYCH DOLEGLIWOŚCI POKRMOWYCH (I ZBĘDNYCH KALORII):

  1. Jedz powoli – daj czas ośrodkowi sytości, aby Cie poinformował, że już jesteś najedzony
  2. Nie zapominaj o piciu – pij dużo wody
  3. Ucztowanie rozpocznij od najmniej kalorycznych przekąsek np. barszcz, sałatki, ryby po grecki, kapusta z grzybami, a ciasta, kutie czy kompot zostaw      na koniec, kiedy brakuje miejsca w żołądku
  4. Nie zapychaj się chlebem, zrezygnuj z niego na czas Świąt
  5. Unikaj jedzenia potraw smażonych – zamiast smażonego karpia wybierz w galarecie lub po grecku
  6. Alkohol jest bardzo kaloryczny. Jeśli już wybierz wino – czerwone wytrawne i rozrób je z wodą
  7. Pamiętaj o aktywności ruchowej – spaceruj z rodziną najlepiej po każdym posiłku
  8. Możemy sami „odchudzić” wigilijne potrawy tj. :

– Zamiast ryb smażonych – przygotuj rybę w galarecie, w jarzynach lub duszoną

– Do ciast dodawaj o 1/3 mniej cukru lub zastąp ksylitolem. Unikaj lukrowej polewy

– Majonez w sałatce zastąp jogurtem połączonym z musztardą

– Zamiast śledzia w oleju i śmietanie – przygotuj śledzia z cebulką i kiszonymi ogórkam

DODAWAJ ZIOŁA DO POTRAW, ZASTĄPIĄ SÓL, WZBOGACĄ SMAK, UŁATWIĄ TRAWIENIE:

  • do ryb: rozmaryn, estragon, natkę, bazylię
  • do kapusty: kminek, majeranek
  • do grzybów: cząber i majeranek
  • do mięsa: imbir, estragon, rozmaryn, cząber, tymianek, cynamon
Anna Dutkowska

Anna Dutkowska

Dietetyk

Nie pozwól aby coś Cię ominęło !
Bądź na bieżąco z wydarzeniami !
Zarezerwuj miejsce na kolejną edycję Metamorfoz ! Kolejna edycja startuje już w 3 MARCA!