Takie pytanie najczęściej pada w gabinecie dietetycznym. Większość powtarza : przecież zdrowo się odżywiam, ćwiczę prawie codziennie, a waga stoi w miejscu i nie chce spaść. Czy aby uzyskać wymarzoną sylwetkę rzeczywiście trzeba jeść mało i ćwiczyć kilka godzin dziennie ?

Nadmiar kalorii – to on zazwyczaj jest winowajcą przybywających nam kilogramów i dla większości z nas proces chudnięcia kojarzy się z ograniczeniem jedzenia. Nic bardziej mylnego. Często nie zdajemy sobie sprawy, że nasza „zdrowa owsianka” może mieć nawet 800 kcal ! Wystarczy do płatków dodać trochę orzechów, suszoną żurawinę, banana i polać miodem. Najczęściej właśnie nieświadomie przekraczamy dobowe zapotrzebowanie energetyczne. A dobrze zbilansowana dieta nie powoduje głodu.

Często też zapominamy, że proces zmian powinien zajść przede wszystkim w głowie, a diety nie powinniśmy traktować jako jednorazowego jadłospisu, ale sposób na zmianę swoich dotychczasowych przyzwyczajeń żywieniowych. Nowy nawyk żywieniowy kreuje się około 4-6 tygodni, także powinniśmy uzbroić się w cierpliwość i dać sobie czas na ich wprowadzenie. Niestety zazwyczaj jest tak, że efekt chcemy uzyskać natychmiast. Aby zmusić organizm do pozbycia się nadmiernych kilogramów musimy zapewnić sobie deficyt kaloryczny, czyli dostarczać organizmowi mniej kalorii niż potrzebuje. Możemy to zrobić na dwa sposoby, ograniczając podaż energii lub zwiększając swoją aktywność fizyczną. Najskuteczniejszą metodą jest połączenie obu tych sposobów.

Jak zatem schudnąć ?

Przede wszystkim zrób badania. Problemy hormonalne mogą być przyczyną nieskutecznego odchudzania. Jest wiele jednostek chorobowych, które mogą utrudniać utratę tkanki tłuszczowej np. problemy z tarczycą, insulinooporność czy zespół policystycznych jajników. Uregulowanie hormonów, może być kluczowe w walce z nadmiarem kilogramów.

  • Pamiętaj o regularności posiłków
  • Obniż nieznacznie ilość kalorii
  • Pij wodę
  • Pamiętaj o aktywności fizycznej

Dobrze zbilansowana dieta, indywidualnie dopasowana do konkretnych jednostek chorobowych połączona z aktywnością fizyczną daje poniższe rezultaty. Uczestnicy Metamorfoz niezależnie od tego czy chorują na cukrzycę, insulinooporność, niedoczynność tarczycy czy PCOS tracą zbędne kilogramy. Najważniejsza w niefarmakologicznym leczeniu tych jednostek chorobowych jest zmiana stylu życia pozwalająca na unormowanie masy ciała.

Gratuluje efektów 👏

Dietetyk Anna Dutkowska

Nie pozwól aby coś Cię ominęło !
Bądź na bieżąco z wydarzeniami !
Zarezerwuj miejsce na kolejną edycję Metamorfoz ! Kolejna edycja startuje już w 3 MARCA!