Co jeść poza domem? Od czego mam zacząć? Co wybrać?

  1. Zaplanuj to co będziesz jeść
  2. Staraj się jeść maksymalnie podobnie do tego, co jest w jadłospisie.
  3. Nie omijaj posiłków w trakcie dnia. To ważne, by ograniczyć chęć jedzenia wieczorem i pod wpływem emocji, np. na zakupach. Kiedy zgłodniejemy wybieramy jedzenie instynktownie i rozum wraz z rozsądkiem schodzą na dalszy plan.
  4. Jedz regularnie według „swoich godzin” na tyle na ile to możliwe
  5. Pamiętaj o śniadaniu (śniadanie ma być dużym sycącym posiłkiem)
  6. Pamiętaj o piciu wody przez cały dzień.
  7. Jeśli jesteś przyparty/przyparta do muru (musisz zjeść, np. coś ze stacji benzynowej) to staraj się wybierać najmniejsze zło. Przykład jak wybrnąć z „honorem” na stacji : W każdej sytuacji i miejscu masz jakiś wybór. Od Ciebie zależy czy utrzymasz dietę, czy pod byle pretekstem ją zarzucisz. Wybór mniejszego zła to dobra strategia Czym poratować się na stacji? Żeby nie skończyło się hot-dogiem.. – bierzesz zupę, np. brokułową + warzywa/sok warzywny (mają je w lodówkach) + opakowanie kabanosów/ szynkę paczkowaną/kawałek wędzonego kurczaka (czytasz skład) możesz wziąć też orzechy. W ten sposób masz jak na te polowe warunki w miarę dobry lunch/obiad

Co wybrać na mieście ? Jest tyle dań, że w pośpiechu nie wiem, co wybrać…

Zapoznaj się z menu w restauracji/barze, w którym się stołujesz najczęściej tak by nie było ono dla Ciebie zaskoczeniem ( w dezorientacji łatwo wybrać coś na szybko, pod wpływem chwili). Jeśli wiesz jak wygląda menu i co jest dla Ciebie najbardziej korzystne będzie Ci prościej wybrać w zabiegany dzień właśnie taką propozycję. Jakie potrawy mam wybierać? Z czego zrezygnować?

  1. Wybierz duszone, pieczone lub grillowanie potrawy. Unikaj tych smażonych w głębokim oleju, w panierce.
  2. Frytki i smażone ziemniaki, kluseczki, naleśniki, pierogi, makaronik itd. lepiej pomiń
  3. Zrezygnuj ze sztucznych sosów

Co jeść w restauracji ?

  1. Wybieraj ryby, owoce morza, polędwice wieprzowe, wołowinę, mięso wieprzowe. Stek z warzywami to prawdziwy super obiad. Tatar lub Carpaccio to rewelacyjna przystawka.
  2. Zrezygnuj z grzanek, np. z masłem czosnkowym są zwykłym „zapychaczem” i źródłem bezsensownych kalorii, są tuczące. Pieczywo, bułka tarta, makarony itd. odpadają.

Jaką porcję mam zjeść/zamówić?

Kontroluj porcje – w restauracjach często podawane porcje są przesadnie duże. Kiedy masz dużo na talerzu to łatwo jest zjeść więcej niż potrzebujesz.

  1. Zamów tyle ile zjesz rzeczywiście.
  2. Zrezygnuj od razu z dodatków : grzanek, pieczywa, makaronów, kluseczek itd. Kiedy dostaniesz danie, a obok niego będzie leżała pachnąca bagietka czosnkowa będzie Ci trudno się jej oprzeć. Wybierać klusek czy makaronu z zupy też raczej nie będziesz 🙂

Co zjeść na konferencji/targach/wyjazdach służbowych ?

Jeśli wyjeżdżasz na takie wydarzenie to najlepszym rozwiązaniem jest zabrać ze sobą przygotowane lub zamówione jedzenie (spakowane w specjalne pojemniki do jedzenia). Wtedy masz zawsze pewność, że w każdej chwili masz coś „dobrego pod ręką”. Przykładowo kiedy wyjeżdżasz na jeden/dwa dni :

  • Śniadanie jesz w domu.
  • Zabierz produkty długo wytrzymujące, paczkowane. Możesz przygotować sobie jedzenie w pudełkach
  • Wybierz co będzie dla Ciebie najwygodniejsze : wafle ryżowe naturalne, kabanosy (z dużą zawartością mięsa, szynka paczkowana z dużą zawartością mięsa, kawałki wędzonego łososia, ryba w puszce- bez mąki pszennej w składzie, wędzony kurczak, warzywa paczkowane, np. marwitki, pomidorki koktajlowe itd. Dzięki temu w każdej sytuacji, np. stojąc 2 godziny w korku będziesz mogła zjeść coś wartościowego. To bardzo ważny nawyk zabierać ze sobą jedzenie.

Przykład jedzenia na wyjeździe :

Śniadanie: Jajecznica/omlet + warzywa (ze stołu szwedzkiego, czy zamawiane w hotelu) Lunch – to, co zabrałaś z domu, np. kabanosy 3-4 sztuki + warzywa, np. ogórek kiszony, pomidorki koktajlowe + garść orzechów + owoc

Obiadokolacja: Mięso + warzywa

Co może mi pomóc na przyjęciach/przy szwedzkim stole itd.?

  • Skosztuj wielu potraw, ale symbolicznie (posmakujesz wszystkiego a dzięki temu zjesz mniej)
  • Zacznij jedzenie od dodatków warzywnych, mięsnych, jajecznych (wypełnią Cię i sprawią, że ostatecznie zjesz mniej
  • Dokładnie przeżuwaj każdy kęs i staraj się skupić na jedzeniu (w rozproszeniu i w towarzystwie mamy tendencję do zjadania większych porcji)

Czy mogę zjeść swoją ulubioną potrawę?

Możesz też selekcjonować „przyjemności” podczas różnych okazji tzn. wybieraj dania, na które masz największa ochotę. 2. Masz ochotę na kilka rodzajów ciasta? Zazwyczaj są krojone w spore porcje. Odkrój sobie z każdego po cienkim kawałku i dzięki temu skosztujesz wielu, a kalorii znacznie mniej.

Nie pozwól aby coś Cię ominęło !
Bądź na bieżąco z wydarzeniami !
Zarezerwuj miejsce na kolejną edycję Metamorfoz ! Kolejna edycja startuje już w 3 MARCA!